facepost3

Trudne dziecięce emocje – część III

Od czego zacząć w pracy z emocjami? Co zrobić jak już mnie te wszystkie emocje przerastają?

  • Kuć żelazo póki zimne – poobserwować siebie i dziecko wcześniej, poeksperymentować
    i posprawdzać jakie działania wpływają pozytywnie na nas i nasze dziecko, co nas wspiera,
  • Dać dziecku przestrzeń na przeżywanie emocji – spróbować się zatrzymać i nie wchodzić w te emocje tylko reagować z punktu widzenia czułego obserwatora, który wie że dzieciom jest trudniej regulować emocje
  • Towarzyszyć dziecku, ale nie zawsze reagować (szczególnie jak jest bezpiecznie)
  • Dać sobie i dziecku czas – nauka emocji to często długi i żmudny proces.
  • Uczyć się siebie nawzajem być uważnym na własne i dziecka potrzeby
  • Zastanowić się dlaczego pracujemy nad emocjami swoimi i dziecka – odpowiednia intencja dlaczego pracujemy z emocjami dziecka wiele zmienia
  • Odpuścić presję i oczekiwania – działać w lekkości

Pamiętajmy!

Każda emocja jest dobra, każda niesie za sobą informacje dla nas .

#uważność #uważnośćnacodzień #uważnośćdladzieci #emocje #emocjedziecka #emocjesąważne #emocjebudzaemocje #świadomość #świadomośćemocjonalna #rodzicielstwobliskosci #rodzicielstwo #poczuciebezpieczeństwa #dzieci #dziecisawazne #lekkość #mindfullness #dziecilasu #wychowaniedziecka #dwulatek #trzylatek #czterolatek #pięciolatek #szesciolatek #psychologdzieciecy #warsztatyrodzicielskie #trudneemocje #empatia #zrozumiecdziecko #rodzice #rodzina #lęk #złość #smutek #nadmiernaekscytacja

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *